FANDOM

Sezon 1 serialu "13 powodów" służy jako adaptacja książki Jay'a Asher'a o tym samym tytule,wydanej w 2007.Sezon 1 miał premierę 31marca 2017 na Netflix.

FabułaEdytuj

Przed akcją "13 powodów" Edytuj

Hanna Baker pracowała wraz z Clay'em Jensen'em w kinie i oboje dogadywali się dobrze.Pewnego razu wraz z Jeff'em i jego znajomymi udali się do domu by po raz pierwszy w ich życiu wziąć narkotyki.

Hannah była również uczennicą Liberty High i przez to obarczono ją wieloma problemami,którymi jak się okazały być zainteresowania miłosne jak i przyjacielskie dziewczyny.Hannah stopniowo była wystawiana i lekceważona przez co popadała w depresję i ostatecznie to doprowadzało ją do samobójstwa.

W trakcie "13 powodów" Edytuj

Clay Jensen otrzymuje małe pudełko z 7 kasetami oraz 13 (w książce 14)numerami namalowanymi lakierem do paznokci,stara się je odtworzyć więc odszukuje boomboxa ojca i udaje mu się załączyć kasetę stroną wskazującą 1.W trakcie słuchania dowiaduje się że głosem przewodnim jest nikt inny jak Hannah Baker,jego koleżanka która popełniła samobójstwo.Clay wysłuchuje kolejno wywoływanych osób by poznać o nich prawdę i stawić tej prawdzie czoło.

ObsadaEdytuj

Role główne Edytuj

Role drugoplanowe Edytuj