FANDOM

Codziennie pytam ją czemu zrobiła co zrobiła

Clay Jensen to jedna z głównych postaci z serialu Trzynaście powodów.

Opis Edytuj

Uuczeń kalifornijskiej szkoły Liberty High, który jest jedenastym z powodów, dla których Hannah Baker popełniła samobójstwo.

Clay był zakochany w Hannah, choć nigdy nie wyznał jej miłości. Został bohaterem jednej z taśm, gdyż był bardzo ważną postacią w życiu Hannah, ale nie zrobił nic złego, co mogłoby przyczynić się do jej samobójstwa.

Historia Edytuj

Przed akcją serialu Edytuj

Clay dalej chodził do liceum i miał kolegów i koleżanki (np Courtney,J eff).Pracował wraz z Hannah w kinie i oboje mieli dobre relacje.Pewnego razu wraz z Jeff'em Alex'em,Sherii i innymi wzieli dopalacze i Clay wraz z Hannah leżeli na dywanie. Jakiś czas potem wyjechał z miasta na wakacje.

Sezon 1 Edytuj

Clay jest jedną z trzynastu osób, która otrzymuje kastety z nagraniami głosowymi zmarłej koleżanki Hannah Baker. Clay początkowo nie wierzy w to co się dzieje.Włącza kasety do Boombox'a i stara się słuchać kaset. Gdy Boombox zostaje uszkodzony, Clay "Pożycza" walkmana od Tony'ego i przesłuchuje pozostałe kasety.Clay chce wiedzieć jaka była jego rola w śmierci Hannah .

Landscape-1494757327-13-reasons-why-clay-ep1

Clay przemierzający głos Hannah poznaje prawdę o ludziach,po których by się nie spodziewał.Przez cykl trwania nagrań,chce w między czasie dowiedzieć się dlaczego ludzie postępowali jak postępowali i dlatego zaczyna z nimi rozmawiać.

Jednak nie jest sam w swojej podróży,może liczyć na jednego ze swoich najlepszych przyjaciół-Tony'ego,który otrzymał kasety od Hannah'y do dopuszczenia w obiegu.Drugą istotną dla niego postacią jest sama Hannah,która pojawia się w jego wspomnieniach lub jako zjawa o której nie może zapomnieć.Miejsca które odwiedza przyprowadzają mu na myśl wspomnienia o momentach jakie dzielił z Hannah.

13 reasons why-hannah baker-clay jensen MILIMA20170417 0396 8

Jednym z nich jest kino w którym pracował z nią na początku lata i przed swoim tymczasowym wyjazdem.Hannah nadała mu ksywkę "Kast" ze względu na kask jaki nosi na głowie podczas jazdy na rowerze.Clay również znał Hannah'e ze szkoły ponieważ była jego dobrą przyjaciółką.

Clay był 11 powodem śmierci Hannah.W trakcie jednej z organizowanych imprez u Bryce'a Clay zbliżył się do Hannah a ta pamiętając przykrości jakie ją spotkały odsunęła się od niego i prosiła go o opuszczenie jej i ten to zrobił.Po wysłuchaniu taśmy Clay jest na siebie zły a jednocześnie czuje smutek,przy duchu trzyma go Tony.

Po wysłuchaniu powodu 12 na którym był Bryce gwałcący Hannah,postanawia się do niego udać i nagrać jego przyznanie się do winy (Udaje mu się to).Ostatecznie jest trochę pobity jednak z nagraniem udaje się na spotkanie z Tony'm i razem dodają nagranie do kaset.

Clay postanawia podać kasety trzynastemu powodowi (pomijając Bryce'a)-Porterowi- czyli psychologowi szkolnemu który nie był w stanie pomóc Hannah.Opowiada mu w skrócie jej historie i wraz z tonnym uzgadniają że kasety w pierwszej kolejności powinny trafić do rodziców dziewczyny.

Tumblr onrx1xqbDo1uxyvywo1 500

Clay widzi na szkolnym korytarzu skye-dziewczynę którą znał od najmłodszych lat.Wie że jeśli nie będzie z nią rozmawiał to ta,może skończyć jak Hannah więc nie chcąc popełnić swojego błędu ponownie,woła ją.

Sezon 2 Edytuj

Po wydarzeniach sprzed kilku miesięcy,Clay stara się zapomnieć o Hannah by móc zacząć żyć po swojemu.Spotyka się teraz ze Skye i oboje są szczęśliwi.Jak się jednak okazuje Clay nie może uciec od przeszłości i pojawia mu się zjawa Hannah.Clay mówi jej że musi o niej zapomnieć by móc zająć się własnym życiem.

Landscape-1525968927-13rw-201-02687r

Hannah jednak nie ustępuje i Clay ma ją ciągle przed oczyma.Clay jje ze Skye lunch i przy ławce pojawia się zjawa Hannah,która mówi do Claya że nie może o niej tak po prostu zapomnieć.

Problemy ze zjawą Hannah to jednak nie wszystko,Clay zostaje wciągnięty w wir sądowy po tym jak państwo Baker w ostatniej chwili zmienili zdanie na temat procesu o sprawiedliwość dla swojej córki.Chcą by wszyscy a zwłaszcza Bryce Walker odpowiedział za swoje czyny.Clay jest obecny na rozprawach sądowych m.in:Tyler'a,Courtne'y,Justin'a oraz Bryce'a Walkera.

W późniejszym czasie Clay dowiaduje się wielu rzeczy o Hannah'ie o których nie miałby pojęcia.Wydaje mu się że nie zna dziewczyny z którą coś go łączyło i teraz sam musi ustalić kim naprawdę była dla niego Hannah Baker.

13-reasons-why-season-2-trailer-1525186932

Hannah stopniowo chce być pomszczona i chce by Clay wraz z innymi ukarali Bryce'a Walkera.

Clay stopniowo stara się pozyskać wiarygodnych zeznań więc jedyną odpowiednią osobą jest Justin Foley.Z pomocą Tony'ego razem docierają do budynku pełnego bezdomnych by następnie po wyjściu z niego zobaczyć na ulicy Justina.

Jako że Justin jest poszukiwany przez wielu ludzi Clay do dnia zeznać Justina przechowuje go w domu.

Jak rozprawa przeciw Bryce'owi postępuje.Clay wraz z Tyler'em i innymi powoli mszczą się na drużynie basseballowej.

Bryce zostaje skazany na trzy miesiące w zawieszeniu co nie podoba się wszystkim ale ten postanawia zmienić szkołę.

Clay spotyka się z innymi w kościele by wygłosić mowę pożegnalną i pożegnać Hannah by odeszła i spoczęła w pokoju.Mówi (bezpośrednio do niej) że ją kochał i ta się uśmiecha i wychodzi.

Po spotkaniu w kościele wszyscy udają się na spotkanie w kawiarni i wszyscy ze sobą rozmawiają.W tym czasie Clay rozmawia z Justinem mówiąc że jego rodzice chcieliby zaadoptować Justina ale wybór pozostawili synu.Clay mówi Justinowi że wita go w rodzinie.

Cała szkoła udaje się na wielki bal.Wszyscy bawią się dobrze i pokazuje się nawet Bryce Walker,który chwilę rozmawia z Justinem i Clay'em i mówi że Clay bądź co bądź to dobry chłopak.

W trakcie imprezy okazuje się że Tyler ma broń i zmierza zabić wszystkich uczestników balu.Clay a potem Justin i inni wychodzą,gdy nadjeżdża policja Tony zabiera Tylera i jadą.Justin podchodzi do Clay'a i pyta "I co teraz zrobimy?"

Występowanie Edytuj

Sezon 1 Edytuj

Sezon 2 Edytuj

Ciekawostki Edytuj